Friday, October 28, 2011

TIPS MENYEMBUHKAN MATA RABUN ( Ikhtiar )


TIPS MENYEMBUHKAN MATA RABUN ( Ikhtiar )

Sabda Nabi Muhammad s.a.w.
"Barangsiapa yang ingin menyembuhkan kelemahan pandangannya (kabur/rabun) maka hendaklah dilakukan:

• Memandang bulan pada awal bulan, jika tidak kelihatan atau terhalang oleh awan dan lain-lain hal, lakukan pada malam kedua, juga tidak dapat, cuba pada malam ketiga atau begitu seterusnya hingga nampak kelihatan bulan itu.

• Apabila telah kelihatan, hendaklah ia menyapukan tangan kanannya kemata dengan membaca Al-Fatihah sebanyak 10 kali.

• Sesudah itu mengucapkan pula sebanyak 7 kali doa ini:
"Al-Fatihah itu menjadi ubat tiap-tiap penyakit dengan rahmat Mu ya Tuhan yang pengasih penyayang."

• Lalu mengucapkan "Yaa Rabbi" sebanyak 5 kali.

• Terakhir mengucapkan pula doa ini sebanyak 1 kali:
"Ya Allah sembuhkanlah, Engkaulah yang menyembuhkan, Ya Allah sihatkanlah, 
Engkaulah yang menyihatkan".


Tuesday, October 25, 2011

konvo ke-7

Alhamdulillah.. setelah hampir setahun menunggu, dh 8 bulan kerja.. akhirnye berjaya gak dpt ijazah sarjana muda... syukur... dh de ijazah.. leh le try mintak gov.. hehehe... n thnks to all my fwendz.. tahniah semua n moga berbahagia ea.. ~~~

Thursday, October 20, 2011

~~ going back ~~

thinking of going back to my hometown before search new job....
miss my family n fwendz... 

~~ nak carik keje ~~

saya nk carik keje baru.... yg berkaitan dgn programming, php, mySQL, jquery... ada taw kat mane2 yg kosong x? kat jobstreet asyk2 prefer chinese, male.. huhu..
zura.. carikan keje tuk i sekali ~~~

~~ GET OUT - JYJ ~~

aku suka la lagu nie.. atas sbb2 peribadi.. nice song, nice lyric ~~~


Tuesday, October 18, 2011

~~~ artikel Member ~~



ni baru teringt... mmbr de la karang pasal MAISARAH ~~ menarik kerna ayat dia sama dgn ayt ustazah kesayangan aku.. ustazah hanisah.. ustazah pernah kata.. jgn ikut adat sgt.. perigi cari timba tu cume kate2 org tua dulu ... asalkan kene dgn gaya n tatasusila x pa... 
pompn g lamar lelaki..... mmg jrg la owg skunk nk wat...
bila mmbr post psl tu br tergerak nk tls... 
agak2 la .. 
kalau ak g pinang laki yg aku suke tu.. dia nk x? 
hikhik.. watnye dia reject ak x ke segan jadiknye... btw.... good artikel kawan..   

 lagipn.. wat masa ni ak x yakin la psl bnde2 ni atas alasan peribadi............. 

♥ ♥ have a nice day kengkwn ♥ ♥

~~~ AMEK jubah ~~

~ ~ alhamdulillah.. hari ni selesai dh urusan konvo.. g wat money order n amek kad alumni n jubah semua... huhu.. mmbr2 lain semua dh konvo .. x pa la.. lmbt sikit.. jnji konvo... jeles gak tgk de mmbr yg dh smbg master.. mmg dh de niat nk smbg.. tapi nak keje dulu carik duet... hehe... dh x de owg nk tgg yuran.. so kene la  byq sndri kan... hehe.. to cik zura.. semua pembayarn telah dibuat n kad alumni kamu pn dh saya amekkan .. jubah kene amek sndri sbb kamu x sediakan surat ~ ~ ~  ♥ ♥ jumaat ni i teman u ea g amek.. x sabaq jmpe zura n shu khms nie.. ~ ~ ~ ~ ~ (^_^) ♥ ♥

Monday, October 10, 2011

KisAh Atie Yang DipendaM



kisah atie yg dipendam... sape yg taw? kwn2 sekerja n teman rapat n sesungguhnya hanya Allah lebih mengetahui kisah atie nie.. bile pikir2 blk.. ak ni rupenye jns yg pns brn rupenye.. tp gune ayt2 lembut... haha.. sbbnye.. smlm ak mrh bidas ckp bos ak.. terase best lak mrh bos... pekerja harus juga dihormati.. x kan la pekerje je nk hormat bos.. toi dak??? hikhik...... maw cari keje kat tepen la pulak.. dekat dgn umah... x yh byr sewa umah... tu pn klw ada la..

klw x dak.. nk kacau cik zura.. dok dgn dia sekali ke.. best gak tu...  ♥ ♥ ♥